מכונות אריזה

איך לבחור את פתרון אריזה האולטימטיבי למוצר שלך?

נסו לרגע לעצום את עיניכם ולנסות לספור את כל סוגי האריזות שאתם מכירים. עד מהרה תתייאשו ותגלו שאתם זולגים לתתי קטגוריות ותתי תתי קטגוריות שמובדלות ביניהן בצורות אריזה שונות, חומרי אריזה שונים ושאר הבדלים. תרגיל קטן זה עשוי להוכיח לכם, כי תחום האריזה הוא מורכב הרבה יותר ממה שחשבתם לפני כן. לפני בחירת כל אריזה העוטפת מוצר בהצלחה, נעשתה מחשבה מעמיקה ונלקחו בחשבון גורמים רבים.

יש לכם מוצר חדש ביד? כיצד תבחרו את פתרון האריזה האולטימטיבי עבורו?

הנה מספר נקודות שתסייענה לכם בהחלטה:

סוג המוצר -לעיתים, תכונות המוצר עצמו (למשל, יבש או רטוב, שקיל או בדיד) יכולות להכתיב לכם את סוג האריזה הנדרש לו ולפטור אתכם מהדילמה שבהחלטה. לדוגמה, לא תעלו על דעתם לארוז מוצר רטוב או נוזלי באריזה שאיננה סגורה הרמטית ומיועדת במיוחד לנוזלים. למרות שהאסוציאציה הראשונית המתבקשת היא בקבוקים עם נוזלים, גם מוצרי צריכה אחרים, כמגבונים לחים, מהווים אתגר במהלך מציאת פתרונות אריזה שישמרו על יעילותם.

דרישות מיוחדות - דרישות הספציפיות למוצר: האם המוצר דורש קירור, האם האריזה מיועדת לפתיחה רב-פעמית וכד'. כל תכונה ייחודית כזו תנתב אתכם לבחירת מכונות אריזה וחומרי אריזה שונים, אשר מספקים מענה לדרישה.

פונקציונאליות - נקודה זו מוכתבת, לרוב, על ידי קהל היעד של המוצר. חטיפים אותם פותחים הילדים בעצמם, למשל, תמיד יצטרכו להיות קלים יותר לפתיחה מאשר מוצרים וחטיפים המיועדים לבוגרים. כמו כן אריזת תרופות מכילה סגר מיוחד המונע פתיחה על ידי ילדים. פונקציונאליות מכתיבה גם את צורת האריזה, מאחר ומוצרי צריכה צריכים להיות מאוחסנים (על המדף או בבית הלקוח) בצורה שתחסוך מקום. לכן, לרוב, צורתם תהיה מרובעת או מלבנית ובעלת פאות שטוחות, כדי שניתן יהיה לאחסן יחד כמה שיותר מהם אחד ליד השני או אחד מעל השני.

אסטטיות - עד עכשיו דנו ביעילותה של האריזה, אבל חלק נכבד בתפקיד האריזה הוא היכולת שלה לשווק את המוצר ללקוחות הפוטנציאליים. גם כאן, לקהל היעד אליו פונה המוצר יש משקל בהחלטה. ניתן לראות הבדלים בולטים במוצרים הפונים לבני נוער ומתבגרים (עיצוב מדליק, חומרי אריזה לא שגרתיים), מוצרים הפונים להורים לתינוקות (צבעים פסטליים ורכים) או מוצרים המיועדים למשפחות (אריזות פונקציונאליות ועיצוב רגוע יחסית). בנוסף לכך, עובדה ידועה היא שישנם מוצרים שהם אסטטיים וייצוגיים, בעוד אחרים, נחשבים לפחות ייצוגיים. במוצרים שאינם ייצוגיים, יש "להסתיר" את המוצר עצמו ככל שניתן, על ידי אריזה אטומה, תווית העוטפת את כל הצנצנת וכד'.

מחזור - המגמה הירוקה אשר מתפשטת בעולם גורמת לצרכנים מודעים להעדיף אריזות ברות מחזור על פני כאלה שאינן כאלה. אם המוצר שלכם מאפשר לכם את הבחירה בין שני הסוגים, בחרו באריזות הירוקות. אמנם, לעיתים, מחירן עלול להיות גבוה יותר ממחיר המקבילות, אבל הרווח שלכם יתבטא בנקודות זכות תדמיתיות, שמחירן לא יסולא בפז.

לאריזה תפקידים רבים לאורך חיי המוצר: היא נועדה להגן על המוצר שבתוכה מפני מזיקים, חדירת אוויר ולכלוך, מפני שבר, פגיעה או אובדן טריות (במקרה של מוצרי מזון). היא נועדה לאפשר שינוע ואחסון המוצר בדרך היעילה ביותר שאפשר ובנוסף לכל אלה, היא נועדה גם לגרות את הלקוח הפוטנציאלי ולמשוך את תשומת ליבו. בחירת פתרון האריזה המתאים למוצר שעונה על כל הדרישות עשוי להיות מלאכה מורכבת, אבל עמידה באתגר כזה תבטיח כי המוצר שלכם יזכה ב"מסגרת" שתבליט את ייחודו וטיבו.

עדיין מתלבטים איזה סוג אריזה יהיה האולטימטיבי עבור המוצר החדש שלכם?

אנשי המקצוע של אילה-פק עומדים לרשותכם בטלפון 04-6272111.


איך לבחור את פתרון אריזה האולטימטיבי למוצר שלך?

Tivonet