מכונות אריזה

אוטומציה - איך זה משפיע על תהליכי העבודה באריזה

תהליך השילוח והשינוע של מוצרים שונים הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בעולם המסחר של ימינו. חלק גדול מן הרכישות מתבצע ברשת האינטרנט, ועל כן מלבד איכותו של המוצר חשובה גם שיטת האריזה שלו. אך אריזה איכותית אין משמעותה אריזה ידנית, וכיום תהליך האוטומציה עשוי לסייע בייעול קו האריזה והשילוח ולתרום לשביעות רצון הלקוחות.

 

ניהול כוח האדם


בעבר תהליך האריזה היה מתבצע באופן ידני בלבד, והיה כרוך בעבודה פיזית שדרשה לעתים כוח רב. עבודה מסוג זה לא נחשבת היום לעבודה מבוקשת, ועל כן קיים במקרים רבים מחסור בכוח אדם מתאים. עובדים רבים נוטשים את העבודות הפיזיות ומעדיפים לעסוק בעבודות "קלות" יותר שאינן מחייבת הרמה של משאות כבדים ואריזה ידנית. אך בהמשך ישיר להתקדמות הטכנולוגית המתמדת, גם עולם האריזות עובר שינוי ניכר, ובתי עסק רבים מסתגלים לתהליך האוטומציה שלא פסח גם על תחום האריזות. השאיפה היא שתהליך אריזה אוטומטי, שהוא מהיר וקל יותר, ימשוך עובדים רבים יותר, ויקל את גיוסו של כוח אדם הולם.

 

 

השפעת האוטומציה על ניהול המחסן


לתהליך האוטומציה השלכות נוספות מלבד אימוץ השימוש במכונות אריזה אוטומטיות. תחום הלוגיסטיקה למשל מושפע באופן משמעותי מתהליך האוטומציה, המאפשר לפשט את ניהול המחסן ואת שינועם של מוצרים שונים ללקוחות. לפני התחלת תהליך האוטומציה, ניהול המחסן היה תלוי בכוחם הפיזי של העובדים, ובאפשרות שלהם לאחסן מוצרים באופן יעיל ונגיש. מכונות אריזה מאפשרות למשל לארוז את המוצרים השונים במהירות תוך שמירה על אריזה איכותית ואחידה, המותאמת לאופן האריזה המומלץ של מוצר ומוצר. אריזה איכותית ומדויקת מקלה גם את אחסון המוצרים, ופעמים רבות נעשה גם שימוש בעזרים נוספים שבזכותם ניתן למקם את החבילות הארוזות כך שיהיו נגישות, מבלי להתפשר על החיסכון בשטח האחסון.

 

אריזה בעולם דיגיטלי

 

תחום הרכישות באמצעות האינטרנט גדל משנה לשנה וכיום רבים בוחרים בתהליך רכישה מסוג זה המאפשר להם גמישות רבה ונוחות מרבית. רכישה דרך אתרי האינטרנט מאפשרת גם לקבל את המוצר המבוקש ישירות לבית הלקוח או לפחות לסניף הדואר הסמוך למקום המגורים שלו. העלייה באחוז הרכישות מאתרי האינטרנט הובילה גם לצורך לתכנן מחדש את נושא האריזה והשינוע של המוצרים לבית הלקוח. כעת בתי העסק עומדים בפני אתגרים מרובים; עליהם להבטיח כי המוצר מגיע ללקוח בטווח זמן סביר, הם צריכים לוודא כי המערכות הקיימות מסוגלות לעמוד בעומס, וכי המחסן מצויד בטכנולוגיה המתאימה שתאפשר לו לענות על הצורך הגובר. אם בית העסק מקיים מכירה מיוחדת לרגל חג או אירוע אחר, על מנהל העסק לוודא כי עובדי המחסן שלו מסוגלים להתמודד עם הביקוש הגובר. בהקשר לכך אין זה מספק לבצע את המשלוח ללקוח בזמן, אלא יש להבטיח כי האריזה נעשית באופן הראוי, על מנת שהמוצר יגיע ללקוח בשלמותו. רק כך יוכל מנהל העסק להבטיח כי הלקוח יחזור לבצע רכישות מהאתר גם בעתיד. לסיכום, לתהליך האוטומציה השפעה רבה על תחום האריזה, וכל מנהל עסק שיש ברשותו מחסן פעיל, כדאי שיישאר מעודכן באשר לטכנולוגיות הקיימות המאפשרות תהליך עבודה אפקטיבי ומהיר.

אוטומציה - איך זה משפיע על תהליכי העבודה באריזה

Tivonet